Efortul scurt si intens ne ajuta sa slabim!

Efortul scurt si intens ne ajuta sa slabim! Efortul scurt si intens ne ajuta sa slabim!

Nu trebuie sa faci miscare ore-n sir, daca vrei sa slabesti. Cateva minute de efort sustinut sunt suficiente: accelereaza metabolismul, iar caloriile vor continua sa fie arse cateva ore dupa antrenament. Am invatat acest lucru la o ora de Tonning, cu antrenorul Balázs Füzessy.

Nu este nevoie sa vorbim aceeasi limba, cata vreme ne miscam la unison. Acesta pare a fi motto-ul dupa care Balázs Füzessy, antrenor international de fitness, maghiar la origine, reuseste sa stranga grupuri largi de "ucenici" in salile de sport din toata lumea. La inceputul lunii octombrie, am avut ocazia sa particip la una dintre orele lui de Tonning, sustinuta la Pescariu Sport &Spa. Programul alcatuit de tanarul antrenor consta in 5 exercitii, fiecare dintre ele fiind practicat dupa o schema de 4 niveluri.

Astfel, la primul nivel, miscarile sunt mai accesibile si incepatorilor, pentru ca, ajungand la cel de-al patrulea nivel, gradul de dificultate sa fie deja o provocare pentru ei. Acest din urma stadiu reprezinta, de fapt, temelia antrenamen­tului caci, spune Balázs, cele cateva minute de la final - si anume 4, pe ceas! - activea­za muschii si accelereaza meta­bolismul. Miscarile vizea­za nu neaparat dezvoltarea muscu­laturii, ci tonifierea intregului trup, cresterea rezistentei si declansarea arderilor calorice ca efect post-antrenament.

Scurt, dar intens!

Un studiu norvegian din 2003 a demonstrat urmatorul lucru: cu cat este mai intens efortul fizic depus in timpul unei ore de sport, cu atat mai accelerat va fi ritmul de arde­re a caloriilor dupa incetarea activitatii fizice. Practic, cate­va ore dupa ce iesim din sala de sport, metabolismul va lucra "la foc continuu", topind grasimile. Cercetatorii norve­gieni au demonstrat ca, daca vrem sa slabim intr-un timp cat mai scurt, intensita­tea e mai importanta decat durata, cand vine vorba despre sport. Si, dupa cum spune Balázs, 4 minute sunt de ajuns!




Citeste mai multe in editia tiparita a revistei Ce se intampla, Doctore?

Citeste si:
Sa-nceapa muzica: Bellydance Fitness!

Foto: Mihai Dascalescu

Articol din revistă - 09.11.2010

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.