Pilates - de ce să-l practici în 2019

foto Centrul Salus foto Centrul Salus

A devenit parcă un fel de tradiţie stabilirea rezoluţiilor şi obiectivelor în noul an, nu-i aşa? Anul Nou a sosit cu multă energie, că aşa că este momentul bilanţulului cu noi înşine şi punerea în practică a noilor obiective. ”Acum este momentul perfect să încerci Pilates”, spune Elena Trifan, instructor de Pilates. De ce?

Joseph Pilates, inventatorul metodei Pilates, spunea că ”în 10 şedinţe simţi diferenţa, în 20 de şedinţe vezi diferenţa, iar în 30 de şedinţe vei avea un alt corp”. Wow, am spune noi.Mai ales că pentru persoanele sedentare începerea unui antrenament de forţă nu va da roade pe termen lung din cauză că forţează organismul prea mult, iar disciplina nu este instalată. Dacă o perioadă îndelungată aţi neglijat mişcarea începeţi uşor, dar constant. Zilnic, plimbări la pas prin parc sau prin oraş (profitaţi şi de zilele cu zăpadă - echipaţi corespunzător va fi o plăcere), plimbări în ritm alert şi apoi aţi putea începe sesiuni de Pilates, de exemplu, antrenament potrivit atât pentru femei cât şi pentru bărbaţi.
Mai mult ca sigur, informaţii despre cât de benefic este Pilates ţi-au trecut pe la urechi. Flacăra tentaţiei a existat, dar parcă alte priorităţi au primat. Dacă rezoluţia ta este de a avea mai multă grijă de tine şi a fi mai energic/ă, cu siguranţă vei avea un an înfloritor. ”Sigur nu e prima dată când citeşti un astfel de articol despre cum să începi anul şi cât de bine este să faci mişcare. Probabil că vei spune: DA, toată lumea ştie că este bine şi sănătos să faci mişcare, dar e mai greu să-ţi dai seama ce fel de mişcare şi ce e SĂNĂTOS pentru corpul tău. Chiar da, a devenit un super clişeu, e adevărat:  chiar este sănătos să faci sport!” spune Elena Trifan, instructor Pilates.

Pilates - gândit ca metodă de recuperare fizică

Metoda Pilates e una dintre cele mai plăcute forme de mişcare pentru că îţi oferă atâta varietate, încat nu te vei plictisi. ”Şi dacă a venit vorba despre sănătate, trebuie să ştii că Pilates a fost gândit ca metodă de recuperare fizică, deci pune mare accent pe sănătate. Scopul său este să restabilească echilibrul corpului lucrând uniform musculatura, fără să forţeze”, precizează Elena Trifan. Fiecare exerciţiu Pilates este gândit să îţi ajute corpul să funcţioneze armonios. Iar când este vorba de corpul uman, “armonie” este sinonim cu “sănătate” şi “frumuseţe”

Pilates - tonifiază silueta

Tonifierea este printre primele rezultate care apar când începi să practici Pilates. Se întâmplă datorită exerciţiilor care îţi solicită toţi muşchii, inclusiv cei profunzi. ”Pilates nu ignoră nicio zonă a corpului, iar mişcările sale complexe te vor face să-ţi descoperi muşchi pe care nici nu ştiai că-i ai. O siluetă tonifiată este mai zveltă, diferenţa se vede cu ochiul liber”, mai spune instructorul Pilates. Prima impresie este că, deşi nu pare că ai slăbit, pur şi simplu stau altfel hainele pe tine. Aceste “minuni” încep să se vadă destul de repede.

Pilates - în cât timp începe să se vadă o schimbare

”Dacă te ţii de treabă şi faci 2-3 sesiuni de Pilates pe săptămână, într-o lună vei primi primele confirmări. Şi desigur, nu te opri după prima lună! Ideal este ca Pilates să-ţi intre în rutină”, a mai adăugat instructorul. Ca în orice disciplină, important este să practici constant, iar schimbarea în bine va veni cu siguranţă.

foto Centrul Salus

Citește și:
Pilates - cum se respiră corect ?
Kate Moss, detoxifiere cu Pilates
Detox cu ceai de sunătoare, păpădie şi gălbenele
Exclusiv Online - 04.01.2019

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.