Slăbire şi sport: 10 lucruri importante de care să ţii cont

Majoritatea dietelor încep în ianuarie, la fel şi abonamentele la sala de sport. După o lună dedicată Sărbătorilor de iarnă, când aglomeraţia, mesele copioase şi vacanţa ne ţin departe de sport, constatăm lucruri neplăcute pe cântar. Fie că sunt câteva kilograme în plus, fie că e doar retenţie de apă, sunt tot atâtea motive pentru care majoritatea dintre noi intrăm în febra slăbirii. Şi ne dorim cu ardoare ca să slăbim rapid, cu viteză mai mare decât ne-am îngrăşat. Adevărul este că ne facem iluzii.

Poate că acest lucru este posibil la o vârstă mai tânără, când metabolismul funcţionează la maximum şi când dă rezultate renunţarea la pâine şi dulciuri. Şi poate că există norocoşi care se bucură de arderi intense până spre vârsta a treia. Însă cei mai mulţi dintre noi trebuie să reducă drastic numărul de calorii ca să slăbească. Adică adio zahăr, pâine, alcool, mezeluri, brânzeturi adică tot ceea ce ne place. Bun venit verdeţuri, peşte, curcan şi apă plată! Când dăm de greu şi parcă tonul cu frunze nu mai are gust de mâncare, începem să avem fantezii legate de mersul la sală. Şi ne avântăm în programe dificile, dispuşi fiind să lucrăm până la epuizare.

Dar după câteva sesiuni de sport intense, este posibil să avem surpriza neplăcută a menţinerii pe loc a kilogramelor în plus! Ce e de făcut? Păi în primul rând, să respirăm adânc şi să avem răbdare. Graba strică treaba, iar asta s-ar traduce prin deteriorarea gravă a articulaţilor, de exemplu. De aceea, ar trebui să ţinem cont de câteva reguli importante dacă vrem să profităm de beneficiile mişcării! Iată câteva dintre acestea!

1.Apelează la un antrenor ca să înveţi corect mişcările!

La prima vedere, genuflexiunile, abodomenele şi fandările pot părea uşor de executat, însă ai putea avea surpriza să afli că nu le faci corect. Înainte de orice clasă  de grup, lucrează o oră, două cu un antrenor ca să înveţi să execuţi corect exerciţiile! Doar aşa vor funcţiona!

2.Începe cu ore mai simple, cum ar fi cele de pilates!

Sunt mai puţin solicitante şi ai ocazia să exersezi corect! În plus, înveţi să respiri şi vei putea să faci faţă şi programelor mai intense!

3.Nu exagera cu antrenamentele!

Chiar dacă ţi-ai luat un abonament cu acces nelimitat, lasă o zi, două între antrenamentele intense. Astfel, organismul se reface după stresul orelor solicitante. Plus că less is more!

4.Nu te baza pe sport ca să slăbeşti!

Activitatea fizică e importantă, dar contează doar în proporţie de 20 la sută în procesul de eliminare a kilogramelor în plus. Mai mult, e posibil ca după un efort fizic intens să simţi nevoia să mănânci mai mult, aşa că atenţie în primul rând, la dietă!

5.Menţine un ritm moderat!

Ai aflat probabil că există un interval de puls în care arzi grăsimi. Dacă depăşeşti o anumită valoare, acest lucru nu se mai întâmplă. Aşa că află care e valoarea pentru tine şi menţine pulsul acolo, dacă vrei să arzi grăsimea!

6.Lucrează cu greutăţi, dar nu exagera!

Exerciţile cu grutăţi sunt bune pentru tonifiere, dar şi pentru menţinerea masei osoase. Dar asta nu înseamnă că trebuie să lucrezi cu cele mai mari. Începe cu unele mai uşoare şi apoi, poţi trece treptat către unele mai mari. Nu te compara cu nimeni, încearcă să evoluezi spre o versiune a ta din ce în ce mai fit!

7.Execută mai puţin, dar corect!

Chiar dacă majoritatea programelor de sport se bazează pe seturi de 32 de repetări, lucrează în ritmul tău! Uneori, antrenorii exagerează cu încurajările, ca să nu spunem că pur şi simplu ţipă, dar nu uita că nu eşti la concurs. În plus, sportul trebuie să te facă să te simţi bine, nu să dea dureri inutile!

8.Atenţie la articulaţii!

Orice durere de genunchi, umăr sau spate, ar trebui să te pună pe gânduri. Poate fi ceva trecător, dar dacă lucrezi la o intensitate prea mare sau ai nişte kilograme în plus, toate acestea au un impact negativ asupra articulaţiilor. Repet: ajutează ritmul şi intensitatea în funcţie de capacitatea ta de a face mişcare!

9. Mergi mult pe jos!

Chiar dacă faci sport, nu uita să mergi mult pe jos. E nevoie de minimum 10 mii de paşi pe zi. E o activitate ieftină, accesibilă, fiziologică, secretul popoarelor longevive. Bătrânii din Creta şi Okinawa nu ridică greutăţi şi nici nu asudă la orele de aerobic. Ei merg mult pe jos şi sunt activi aproape toată ziua.

10.Sportul se face constant!

Odată ce ai început să faci sport, ţine-te de el! Puţin, constant, fără pauze mai mari de două, trei săptămâni. Asta e regula ca să nu ajungi mereu din punctul 0: pauzele mari anulează efectele benefice ale sportului.

Citește și:
Pilates - de ce să-l practici în 2019
Duşmanii feselor ferme: greşeli pe care le faci şi riscuri la care te expui
Abdomen plat la 50 de ani: reţeta lui Armando Lungu
Exclusiv Online - 22.01.2019
Taguri: sport, dieta, slabire

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.