Ghidul sănătăţii: 3 trucuri care te vor ajuta să treci cu bine de iarnă

Temperaturile tot mai joase sunt o provocare pentru organism, mai ales când trecerea a fost una bruscă. Dacă vrei să treci cu bine de sezonul rece, o cură de vitamine care să-ţi întărească sistemul imunitar este binevenită. Dar nu doar la interior trebuie să ai grijă, ci şi la exterior, pentru că pielea are mereu de suferit din cauza frigului. Iată deci 3 trucuri care te vor ajuta să treci cu bine de iarnă.

Întăreşte-ţi imunitatea

Sistemul imunitar trebuie uneori ajutat să facă faţă factorilor de mediu cu care se confruntă, mai ales atunci când temperaturile scăzute ne fac mai vulnerabili. Imunitatea este influenţată de regimul nostru alimentar, de cât de activi suntem din punct de vedere fizic, dar poate fi slăbită de viruşi, stres sau oboseală. În acest sens, este indicat să urmăm o cură cu produse apicole. De ce? Pentru că apicolele au extrem de multe beneficii asupra organismului, dintre care cel mai cunoscut este întărirea sistemului imunitar. Mierea are proprietăţi vindecătoare în cazul durerilor gastrice, bolilor respiratorii, durerilor de cap şi problemelor arteriale. Lăptişorul de matcă este considerat de specialişti cel mai puternic aliment cu proprietăţi de medicament, polenul este bogat în vitamine şi aminoacizi şi are numeroase întrebuinţări, iar propolisul este un adjuvant excepţional pentru combaterea oboselii. Apicolele mai sunt supranumite şi „superalimente”, datorită efectelor pozitive şi multiplelor moduri în care le putem include în regimul nostru.

Măreşte-ţi resursele de energie

Stresul este în topul celor mai însemnaţi inamici ai organismului, alături de oboseală. Cu toate că nu ne putem feri de perioadele aglomerate, ne putem pregăti astfel încât să le facem faţă cu brio. Din când în când, e bine să ţinem câte o cură cu ceaiuri speciale de detoxifiere, care ajută atât la menţinerea sănătăţii, cât şi la păstrarea greutăţii. Pe lângă acestea, e bine să consumăm cacao şi cafea în perioadele în care ne simţim mai devitalizaţi decât de obicei, deoarece boabele de cacao conţin antioxidanţi, iar cele de cafea favorizează procesul detoxifierii. În plus, atunci când simţim nevoie de ceva dulce, putem opta pentru dulciuri cu ingrediente naturale (caramele cu propolis, dropsuri imunizante) sau pentru snack-uri precum fructele confiate, care sunt bogate în vitamine, minerale şi grăsimi sănătoase. Şi nucile şi seminţele sunt indicate, deoarece conţin multe proteine şi minerale benefice. 

Hidratează-te cât mai mult

Hidratarea e ceva ce trebuie să avem constant în vedere, începând cu cantitatea de apă pe care trebuie să o bem zilnic şi până la lichide precum ceaiurile şi siropurile naturale, care pot înlocui foarte uşor sucurile nesănătoase ce se găsesc în comerţ. Pe lângă hidratarea internă a organismului, şi cea externă este necesară şi utilă în viaţa cotidiană. Pe parcursul lunilor de toamnă şi iarnă, pielea are nevoie de şi mai multă îngrijire comparativ cu restul anului. Sunt recomandate produsele cosmetice cu cât mai multe ingrediente naturale, deoarecere au cel mai mic grad de risc şi cele mai însemnate rezultate pozitive. Poţi achiziţiona o gamă diversificată de creme, geluri de duş, loţiuni şi produse de machiaj naturiste, pentru tine, precum şi pachete-cadou pe care să le dăruieşti prietenelor şi familiei cu ocazia sărbătorilor care urmează.

Citește și:
Ceaiul de ghimbir în sarcină: beneficii şi posibile reacţii adverse
Hemoroizi vs. cancer: mergeţi la medic pentru un diagnostic corect!
Scrub natural pentru corp: beneficii, reţete, când nu e bine să-l foloseşti
Exclusiv Online - 04.12.2018

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.