Ce dulciuri sanatoase recomanda nutritionistii

Ce dulciuri sanatoase recomanda nutritionistii Ce dulciuri sanatoase recomanda nutritionistii

Crema de fructe se numara printre dulciurile sanatoase recomandate de nutritionisti.

Medicii spun ca excluderea completa a zaharurilor din alimentatie nu este cea mai sanatoasa si mai comoda metoda de a te mentine suplu, insa trebuie sa tinem cont si de faptul ca aportul caloric adus de dulciuri se depune rapid, sub forma de rezerve si, astfel, controlul greutatii devine dificil.

"Practic, noi recomandam ca zaharidele sa nu depaseasca zece la suta din aportul caloric zilnic, insa in aceasta ratie nu intra glucidele provenite din lapte sau fructe, ci doar glucidele adaugate din zahar, miere sau fructoza", explica lector univ. dr. Lygia Alexandrescu, medic nutritionist.

Fructele reprezintă cea mai sănătoasă sursă de zahăr. Totuşi, există şi o minimă permisivitate la un alt fel de dulce care poate să fie consumat fără vinovăţie.
Un astfel de exemplu este crema de banane cu fructe. Pentru prepararea ei, medicul spune că avem nevoie de un albuş de ou, o banană mare, 300 de grame de fructe proaspete (piersici, pere, ananas, kiwi), o lingură de zeamă de lămâie şi o linguriţă de zahăr pudră. Albuşul se bate spumă, se adaugă banana mărunţită, zeama de lămâie şi zahărul pudră. Această compoziţie se mixează bine până când devine ca o cremă. În cupe individuale se aşază fructele şi deasupra se toarnă crema. Produsul se serveşte rece. Nutriţionistul ne face şi analiza nutriţională. "O porţie are 82 de kcal, dar nu are grăsime şi nici colesterol. Conţinutul de carbohidraţi este de 20 de grame, iar cel de sodiu, de 13 mg", precizează lector. dr. Lygia Alexandrescu.

Nutriţionistul spune că, în ce priveşte cantitatea de zahăr consumat, aceasta variază de la o persoana la alta, în funcţie de necesarul caloric al fiecărui individ. De aceea, este recomandat ca acest aport caloric să fie adus de alimente bogate în nutrienţi, substanţe fitochimice, fibre şi vitamine esenţiale unei bune stări de sănătate.

Adulţii sedentari şi cei care încearcă să piardă excesul ponderal trebuie să-şi limiteze cantitatea de zahăr adăugat la 40-45 de grame pe zi, ceea ce ar corespunde unui aport energetic de 160-180 kcal zilnic, completează medicul Alexandrescu.

Sursa www.gandul.info

Citește și:
Dieta cu sucuri naturale: un mod rapid şi sănătos de a slăbi!
Mihaela Bilic: "Plăcerea nu îngraşă şi nu îmbolnăveşte!"
9 trucuri de viaţă sănătoasă pe care cercetătorii le aplică pe propria piele
Exclusiv Online - 17.09.2009

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.