Ciupercile, o sursă preţioasă de vitamina D

Dacă soarele nu este cel mai bun prieten al vostru, atunci încercaţi să obţineţi doza zilnică de vitamina D din alimente. Ciupercile sunt un bun exemplu de legume bogate în această vitamină, însă trebuie să ţineţi cont că, înainte de a fi consumate, medicii recomandă expunerea acestora la razele soarelui pentru cel puţin jumătate de oră.

Se pare că prin această expunere ciupercile pot asimila o cantitate de vitamina D la fel de mare precum cea din suplimentele alimentare. Deci, de ce să nu alegem surse naturale în locul celor artificiale?

Vitamina D este esenţială pentru o imunitate puternică, oase rezistente şi dinţi sănătoşi şi, de asemenea, ajută la asimilarea mai bună a calciului, un alt element indispensabil pentru buna funcţionare a organismului.

Potrivit specialiştilor, doza zilnică recomandată de vitamina D pentru adulţi este de maximum 2.000 U.I., iar o porţie de ciuperci “bronzate” în prealabil poate asigura aproape 400 de U.I. de vitamina D, o cantitate deloc de neglijat.

Un alt zvon care circulă este acela că gătitul legumelor duce la pierderea vitaminelor, însă acest lucru nu este deloc adevărat, susţin aceeaşi specialişti: legumele pot fi consumate sub orice formă – crude, gratinate, fierte, călite- iar vitaminele nu se vor pierde ci, din contră, vor fi mai uşor de asimilat de către orgasnim.

 

Citește și:
Vitamina D, «vitamina soarelui» – cât ne trebuie, cum ne ajută şi unde o găsim?
Vreţi să slăbiţi? Ocoliţi alimentele degresate sau "low fat"!
Ce mănâncă specialiştii în nutriţie la micul dejun – 10 variante sănătoase
Exclusiv Online - 24.04.2013 Sursă foto: Shutterstock

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.