Femeile trecute de 50 de ani, predispuse decesului în urma consumului de alimente prăjite

FOTO: 123rf.com FOTO: 123rf.com

În urma unui nou studiu s-a descoperit că femeile trecute de vârsta de 50 de ani, care consumă alimente prăjite, cresc riscul apariţiei decesului. Dacă eşti iubitoare a cartofilor prăjiţi sau în general a mâncărurilor prăjite, încearcă să le consumi cât mai rar, pentru a evita apariţia problemelor de sănătate.

Numeroase studii au demonstrat că în urma conumului de mâncăruri prăjite se ajunge la cosecinţe în ceea ce priveşte starea sănătăţii, printre acestea numărându-se bolile cardiovasculare şi riscul apariţiei diabetului de tip 2.

Un nou realizat pe femei trecute de vârsta de 50 de ani, din Statele Unite, a rezultat că preparatele prăjite cresc riscurile apariţiei decesului, cauzele fiind multiple. Echipa de cercetare a lucrat cu 106,966 de femei, cu vârste cuprinse între 50 şi 79 de ani, care au participat la studiu în perioada 1993-1998. Cercetătorii au avut acces la informaţiile din această perioadă în februarie 2017, unde au descoperit că în urma studiului, 31,588 de participanţi au decedat, cauzele fiind: 9,320 dintre femei au murit din cauza problemelor de inimă, 8,358 din cauza apariţiei cancerului, iar alte 13,880 au fost asociate altor cauze.

Printre alimentele consumate de persoanele decesate s-au numărat:

  • pui prăjit
  • peşte prăjit şi fructe de mare prăjite, trecum creveţii şi scoicile
  • cartofii prăjiţi, chips-urile de tortilla sau tacos

Pe lângă schimbările stilului de viaţă, a calităţii dietei şi nivelului educaţional, cercetătorii au descoperit că participanţii consumau cel puţin o porţie de cartofi prăjiţi pe zi, ceea ce înseamnă un risc crescut cu 8% în privinţa decesului, faţă de cei care nu consumau prăjeli.

Mai apoi, cercetătorii au urmărit efectele pe care alimentele prăjite le au asupra corpului, descoperind astfel  că în urma consumului de cel puţin o porţie de pui prăjit pe zi, creşte riscul decesului cu până la 13%.

Citește și:
Depresia în rândul bărbaţilor: cum se manifestă şi care sunt primele semne
Cum să mergi corect pe gheaţă pentru a evita accidentările neplăcute
Ce să mănânci pentru un abdomen plat: meniul pe 7 zile
Exclusiv Online - 29.01.2019

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.