Cura de slăbire afectează imunitatea organismului?

În fiecare an, sărbătorile sunt nu numai prilej de voie bună alături de cei dragi, ci şi motivul pentru care kilogramele în plus se instalează mai repede decât în mod normal. Însă toţi devoram o multitudine de feluri de mâncare bazându-ne pe soluţia salvatoare - dieta.

Dacă vrei să pierzi câteva kilograme, nu trebuie să ţii o dietă drastică care să-ţi dea peste cap metabolismul sau să te lase cu un gust descurajator, atâta timp cât te bucuri de fiecare masă cu moderaţie.

În plus, fiecare schimbare de anotimp aduce cu sine o varietate de fructe şi legume de care te poţi bucura şi pe care e bine să le incluzi şi în alimentaţia ta zilnică. Chiar dacă încă nu există un singur aliment care să îţi întărească sistemul imunitar, o dietă sănătoasă cu o varietate de alimente poate să-ţi menţină imunitatea la cote maxime.

Fructele şi legumele întăresc imunitatea

Ca să ai parte de toţi nutrienţii de care ai nevoie, trebuie să ai o dietă echilibrată în fructe şi legume deoarece acestea abundă în fitonutrienti şi sunt o sursă benefică de antioxidanţi. Avem nevoie de antioxidanţi pentru a echilibra procesele din corpul nostru care duc la oxidare.

Procesele oxidative sunt o parte normală a metabolismului, dar oxidarea poate avea o acţiune agresivă asupra celulelor dacă nu este ţinută sub control şi poate slăbi capacitatea organismului de a lupta împotriva bolilor. Deci, corpul nostru se bazează pe o sursă constantă de antioxidanţi din fructe şi legume pentru a reduce acest stres oxidant şi, la rândul său, pentru a putea sprijini funcţia imunitară.

Cercetătorii americani de la Univesitatea Tufts din Boston au descoperit că, dacă mâncăm puţine calorii şi slăbim spectaculos, "câştigăm" puncte preţioase şi la capitolul imunitate. Mai întâi, au constatat pe cobaii de laborator că slăbirea creşte imunitatea.
Apoi, au început un studiu amplu dedicat efectelor benefice pe care le are asupra organismului uman reducerea numărului de calorii consumate zilnic. Astfel, medicii au convins 46 de voluntari supraponderali, cu vârstele între 20 şi 40 de ani, să consume cu 30% mai puţine calorii timp de 6 luni. Regimul alimentar a fost stabilit de medici.

La finalul dietei, specialiştii au evaluat starea de funcţionare a unor celule ale sistemului imunitar şi au constatat că acestea lucrau impecabil. Este primul studiu de acest fel care stabileşte o legătură directă între slăbire şi imunitate.

Se spune că imunitatea majorităţii oamenilor funcţionează până la 50%. Cercetările au demonstrat însă că alimentele pline de nutrienţi şi antioxidanţi au capacitatea de a dubla funcţionarea sistemului imunitar în prevenirea bolilor, ţinând cont că, odată cu vârsta, toxinele (din alimentaţie şi din mediul înconjurător) se depozitează în corp, intervin schimbările hormonale, iar corpul se va îmbolnăvi mai repede şi mai uşor.

Obiceiuri sănătoase pentru creşterea imunităţii

Spălatul pe mâini, sportul regulat, somnul suficient şi vizitele dese la medic sunt obiceiuri banale, dar care ajută enorm la menţinerea unui sistem imunitar puternic. Dar şi ce şi cât mănânci poate să-ţi influenţeze la fel de mult sănătatea. Dietele, de exemplu, pot afecta pozitiv, dar şi negativ organismul, în funcţie de alimentele pe care alegi să le consumi.

Totuşi, alţi cercetători consideră că înfometarea nu este deloc o soluţie bună.

Imunitatea organismului este grav afectată de dietele de slăbire drastice

Să urmezi o dietă „după ureche” îţi afectează sistemul imunitar şi poate provoca afecţiuni virale sau la nivel digestiv (ulcer, colecistita, pancreatită), malnutriţie, dereglarea metabolismului şi secarea organismului de resurse.

Iar asta nu e tot: regimurile hiperproteice cresc riscul de apariţie a bolilor cardiovasculare, a anorexiei nervoase şi a bulimiei, boli care pot duce chiar la deces şi totodată slăbesc masa musculară şi determină apariţia ridurilor, celulitei, vergeturilor şi iritaţiilor pielii.

O alimentaţie drastică afectează sistemul imunitar deoarece nu asigură echilibrul optim între vitamine, minerale şi alţi nutrienţi de care ai nevoie zilnic. În plus, adeseori regimurile de slăbit atrag după sine scăderea capacităţii de memorare ori diminuarea atenţiei.

Pentru a evita efectele nocive ale alimentaţiei insuficiente sau necorespunzătoare, nu urma cure de slăbit în mod repetat, nu reveni la asocierile nepotrivite dintre alimente, nu uita să combini dieta cu exerciţiile fizice şi hidratează-te corespunzător.

Citește și:
Riscurile la care este supus organismul dupa o dieta drastica
Giulia: "Am ţinut o cură pe care nu o recomand nimănui - înfometarea"
Ce influenţă poate avea grupa sanguină în întărirea sistemului imunitar?
Exclusiv Online - 08.12.2016 Sursă foto: Shutterstock

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.