Semne că ai deficit de Vitamina C

FOTO: 123rf.com FOTO: 123rf.com

Dacă urmezi o dietă echilibrată, cu siguranţă corpul va absorbi suficientă Vitamina C. Femeile adulte (care nu sunt însărcinate sau nu alăptează) au nevoie de 75 mg de vitamina C pe zi, în timp ce bărbaţii trebuie să consume 90 mg/zi. 
 
Persoanele care se confruntă cu deficit de vitamina C sunt cele care au o dietă săracă, au probleme cu rinichii şi sunt nevoiţi să facă dializă, consumători de alcool sa fumători, ceea ce înseamnă că au nevoie de încă 35 mg de vitamina C pentru a ajuta la îmbunătăţirea problemelor cauzate de radicalii liberi în urma fumatului.  Există câteva simptome serioase care ne arată că avem deficit de vitamina C aşadar, dacă te confrunţi în următoarele trei luni cu unul dintre acestea, fă o vizită medicului.
 
Rănile se vindecă foarte greu. Atunci când te răneşti, nivelul de vitamină C din sânge şi ţesutul pielii scade, deoarece corpul are nevoie de acesta pentru a produce colagen, o proteină care are un rol extrem de important în fiecare pas de regenerare a pielii. Vitamina C ajută neutrofilele, un tip de celule albe din sânge care luptă împotriva infecţiilor, să funcţioneze corespunzător.
 
Apar sângerări gingivale, nazale. Vitamina C ajută la menţierea vaselor de sânge sănătoase, dar şi la coagularea sângelui. Colagenul este de asemenea esenţial pentru sănătatea dinţilor şi gingiilor. Într-un studiu s-a descoperit că persoanele care suferă de probleme gingivale şi care au consumat grepfrut timp de două săptămâni, nu au mai avut parte de sângerări gingivale ca înainte.
 
Creşterea în greutate. Ultimele cercetări au descoperit o legătură între nivelul scăzut de vitamina C şi cantitatea crescută de grăsime în corp, în special în zona abdominală. Această vitamină joacă un rol important în corp, ajutând la arderea grăsimilor în scopul obţinerii energiei.
 
Pielea este uscată, cu riduri. Persoanele care urmează o dietă sănătoasă, bogată în vitamina C vor avea o piele mai fină, iar asta pentru că vitamina C este un antioxidant care ajută la protejarea pielii de radicalii liberi.
 
Stări de oboseală. Într-un mic studiu, 6 din 7 bărbaţi care aveau deficit de vitamina C aveau stări de oboseală şi iritabilite. Un alt studiu la care au participat 141 de angajaţi a atătat că cei cărora li s-a administrat vitamina C, iar în doar 2 ore scăpau de starea de oboseală.
 
Imunitate scăzută. Vitamina C este ideală pentru imunitate aşadar, să nu te mire dacă eşti predispus la răceală sau te recuperezi mai greu. Să nu uităm că vitamina C ajută la protejarea corpului de pneumonie şi infecţii ale vezicii urinare şi scade riscul apariţiei anumitor tipuri de cancer.
Citește și:
Insomnie: alimente pe care să nu le consumi înainte de culcare
Românii şi stilul de viaţă sănătos: schimbări în dietă, în 2019
Sănătatea orală: 8 alimente pe care trebuie să le consumăm
Exclusiv Online - 21.02.2019

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.