Ce se întâmplă în corpul tău când îţi urăşti locul de muncă

FOTO: 123rf.com FOTO: 123rf.com

Fiecăruia dintre noi i se întâmplă să aibă zile proaste la locul de muncă, dar există anumite semne pe care nu trebuie să le neglijăm atunci când săptămânile la birou devin din ce în ce mai proaste, mai ales că stresul ne poate afecta starea sănătăţii. Multe persoane sunt absorbite de job-urile toxice, o problemă pe care atât angajaţii, cât şi angajatorii trebuie să o aibă în vedere. Corpul poate transmite semnale de alarmă prin care-ţi poţi da seama cu uşurinţă că locul de muncă pe care-l ai este de vină pentru simptomele de stres, dispoziţiile neplăcute sau schimbările cu care te confrunţi.

Nu poţi dormi. Auzim deseori persoane care spun că au parte de nopţi nedormite din cauza stresului, problemelor sau sarcinilor de la birou. Câteva nopţi nedormite nu sunt îngrijorătoare însă, dacă acest lucru devine un obicei, acesta este un semn că locul de muncă este un mediu stresant care devine toxic pentru sănătatea ta.

Apar durerile de cap şi durerile musculare. Muşchii devin tensionaţi, în special în zona gâtului, a umerilor şi capului, iar astfel apar migrenele şi durerile de cap. Stresul creează simptomele psihologice care se manifestă ca dureri.

Sănătatea mentală se deteriorează. Stresul de la birou poate duce la apariţia diferitor tulburări printre care se numără şi depresia.

Te îmbolnăveşti des. Dacă răceşti destul de des, cercetătorii au răspunsul: s-a descoperit că stresul cronic poate compromite sistemul imunitar, acesta devenind predispus la gripă şi răceală.

Îţi pierzi interesul pentru sex. Modul în care îţi petreci timpul contează foarte mult. Atunci când iei cu tine, acasă, problemele de muncă relaţiile tale pot avea de suferit, de la cea cu partenerul, până la cele cu oamenii dragi din jurul tău, familie sau prieteni. Faţă de partener, stresul de la birou poate duce la reducerea dorinţei sexuale. În plus, în cazul bărbaţilor, stresul cronic poate rezulta o producţie mică de testosteron, ceea ce duce la scăderea libidoului.

Stomacul îţi dă bătăi de cap, iar apetitul se schimbă. Indigestie, constipaţie, balonare, toate acestea sunt asociate stresului. În plus, stresul afectează alimentaţia în urma producerii de cortizol, un hormon care creşte senzaţia de foame. Atunci când eşti stresat emoţional din cauza locului de muncă, ai tendinţa să te refugiezi în mâncare.

Modalităţi de combatere

Ia o pauză. Dacă simţi că treci prin aceste schimbări, corpul tău merită o pauză. Astfel te poţi detaşa de locul de muncă şi de responsabilităţile pe care le ai şi îţi poţi oferi mai mult timp pentru tine. Relaxează-te, meditează sau fă exerciţii care să te ajute să elimini simptomele provocate de stres.

Scapă de gândirea negativistă. Modul în care gândim ne afectează dispoziţia. Nu toată lumea poate renunţa la locul de muncă actual, dar poate lucra la modul de gândire pe care îl are, pentru a ţine situaţia sub control.

Fă o schimbare. Dacă pur şi simplu eşti nevoit să lucrezi într-un mediu toxic care îţi poate afecta sănătatea indiferent de modurile în care încerci să priveşti lucrurile şi să le controlezi, cea mai bună soluţie este aceea de a căuta un al loc de muncă.

Citește și:
Spălatul pe mâini: cum şi când e corect să ne spălăm pe mâini
Epidemie gripă - De ce să nu duci copilul bolnav la creşă
Copiii, absorbiţi de ecranele telefoanelor: câte ore îi lăsăm să le folosească pe zi, până la 5 ani, fără să le afecteze dezvoltarea
Exclusiv Online - 01.02.2019
Taguri: serviciu, stres, sanatate,

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.