Învaţă cum să faci economii de Crăciun!

Dacă ai o familie mare şi un grup mare de prieteni pe lista cadourilor de sărbători, bugetul tău alocat cheltuielilor ar putea avea de suferit, dar poţi să eviţi acest lucru dacă iei în calcul câteva strategii înainte să pleci la cumpărături.

Time MONEY a rugat câteva bloggeriţe şi mame experimentate să îşi împărtăşească tehnicile de economisire pe care le aplică în perioada cumpărăturilor de sărbători:

 

Scoate adulţii de pe listă

"Anul trecut ne-am înţeles cu fratele şi cumnata mea să facem schimb de cadouri doar pentru copii. A fost începutul a ceva frumos. Am căzut de acord să facem la fel anul acesta şi am vorbit şi cu un alt cumnat să facem acelaşi lucru. Ne-am redus lista cu cel puţin patru, economisind aproximativ 150, 200 de dolari" - Elissha Park, The Broke Mom’s Guide to Everything.

Schimbă destinatarii cadourilor prin rotaţie

O bloggeriţă pe site-ul MoneywiseMoms povesteşte că ea şi familia ei fac schimb prin rotaţie cu cei patru fraţi şi familiile acestora pentru a vedea cine cui trebuie să îi ofere un cadou, fără a fi deci nevoie ca fiecare să cumpere pentru toată lumea. "Celor trei copii ai mei le place să găsească o temă şi să asambleze un cadou de familie pentru verii lor".

Faceţi un acord pentru a folosi mai multă creativitate

Aceeaşi bloggeriţă, Gina Lincicum, spune că în altă parte a familiei recurg la cadouri artizanale, respectând suma de un dolar pentru un cadou. "Acestea au fost printre cadourile favorite în familia noastră, cum ar fi CD-urile cu melodii preferate de copii pe care fiul meu le-a făcut pentru unchii săi când aceştia au devenit tătici".

Gândeşte ierarhic

Un sistem de făcut cadouri în mod ierarhizat ajută la prioritizarea cheltuielilor în funcţie de gradul de rudenie sau prietenie. O bloggeriţă de la site-ul thriftylittlemom.com dă un astfel de exemplu: "Nivelul 1 este familia. Facem schimb de cadouri cu fiecare persoană din familia-nucleu şi stabilim un buget pentru fiecare. Nivelul 2 sunt prietenii. De obicei dăm cadouri dedicate întregii familii, cum ar fi bilete la film sau un joc nou şi distractiv pentru ca toţi cei din familie să se joace împreună. Nivelul 3 sunt vecinii şi colegii de muncă. Aici fac bunătăţi de casă din ciocolată în ambalaje făcute de mine. Odată ce stabilesc bugetul pentru fiecare nivel şi pentru persoanele din el, pun bani într-un plic pentru nivelul respectiv."

Concentrează-te pe experienţe

"Cadourile semnificative nu trebuie să fie extravagante şi scumpe. Ia în considerare cadourile bazate pe experienţă - fie că aceasta înseamnă să cumperi bilete pentru un meci de fotbal sau să îţi faci planuri să duci copiii la un film dimineaţa. Uneori, cele mai memorabile cadouri sunt cele care în care ai investit suflet, nu bani", sugerează Crystal Paine, de la Money Saving Mom.

Pune bani deoparte

Să îţi gândeşti din timp cadourile pentru sărbători e o necesitate absolută, spune Candace Anderson, de la Frugal Mom, mamă a cinci copii, dintre care patru sunt adolescenţi.

"Ca să facem faţă loviturii grele suferite pe care bugetul nostru o încasează în sezonul sărbătorilor, soţul meu şi cu mine ne hotărâm în ianuarie cât vrem să cheltuim pentru fiecare copil (şi pentru noi) în zilele de sărbătoare şi de naştere pentru anul care vine. Luăm apoi totalul, îl împărţim la 12, iar suma rezultată o punem deoparte în fiecare lună."

Renunţă de tot la cadouri

"Luaţi hotărârea în familie ca toată lumea să renunţe la cadouri", sfătuieşte Anna Newell Jones, de la site-ul And Then We Saved. Înscrieţi-vă ca voluntari în dimineaţa de Crăciun ca să nu simţiţi că pierdeţi experienţa, iar în loc să faceţi scjhimb de cadouri luaţi o parte din banii pe care i-aţi fi cheltuit şi folosiţi-i în schimb pentru o experienţă în comun".

Sursa: Mediafax.

Citește și:
Medici care ne-au marcat şi de la care avem multe de învăţat
Femeia care iubeşte prea mult, victima perfectă a bărbatului ignorant!
Nu ai chef de muncă? Un business coach te ajută să redevii productiv!
Exclusiv Online - 09.12.2014

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.