Salată cu sfeclă roşie şi telemea: reţetă de la un health coach

Elena Stanciu, health coach român stabilit în Thailanda, ne dezvăluie reţete menite să ne ajute să înţelegem din punct de vedere practic ce înseamnă dietă echilibrată, bazată pe alimente integrale şi cu aport mare de vitamine şi minerale. Iată reţeta ei de ”salata cu sfeclă roşie cu telemea”, gata în 10 minute.


Mulţi oameni resping din start ideea de salată, crezînd că este vorba doar despre frunze verzi stropite cu ulei de măsline şi zeamă de lămâie. ”Deşi nu aş respinge varianta asta niciodată, ţin să-ţi spun că nu e chiar aşa, salatele pot fi săţioase dacă ştii să combini ingrediente pline de nutrienţi în ele. Iar dacă înveţi un pic şi din arta combinării texturilor, atunci sigur vei deveni mare fan al acestui fel de mîncare pentru că nu ţi se va mai părea niciodată plictisitor” spune Elena Stanciu.

Cu cât o salată este mai bogată în culori, texturi şi gusturi cu atât va fi mai apreciată. ”Brânză telemea, sfeclă roşie coaptă, salată verde, boabe de rodie, nuci prăjite sunt ingredientele principale. Salata se asamblează super uşor, iar dacă ai grijă să-ţi pregăteşti sfecla din timp, de exemplu, ai masa gata în 10 minute” continuă health coach-ul.

Salată cu sfeclă roşie şi telemea


Ingrediente:

  • 500 g sfeclă roşie
  • 100 g brânză telemea
  • 1 mână de alune de pădure
  • 1 mână de nuci româneşti
  • boabe de rodie
  • frunze de salată verde
  • câteva frunze de cimbrişor
  • 2 linguri de măsline extra-virgin
  • sare şi piper după gust

Mod de preparare:
Spală bine sfecla cu o perie sau cu un burete de sârmă curat. Pune-o la fiert 15 minute (de când apa începe efectiv să fiarbă).
Între timp spală şi usucă salata verde şi pregăteşte alunele - trebuie prăjite pe uscat la foc mediu vreme de 5-6 minute sau până încep să prindă culoare. Se amestecă continuu cu o lingură de lemn ca să se evite arderea alunelor.

Odată ce ai alunele prăjite, scoate-le pe hârtie de bucătărie şi lasă-le să se răcească. Când se întâmplă asta, freacă-le între palme ca să separi coaja de nuci/alune. Ce fac eu în acest moment este să ies în curte şi să suflu bine peste ele, astfel încât cojile să zboare de tot de pe nuci. Tu poţi încerca pe balcon dacă nu ai curte. Odată scăpate de coji, le poţi toca grosier pe un tocător sau cu ajutorul unei pungi de plastic şi a făcăleţului (pui nucile şi alunele într-o pungă cu ziplock şi treci de cîteva ori peste ea cu sucitorul).

Ar trebui să fie gata sfecla, scoate-o din oală, curăţ-o de coajă (faci asta foarte uşor apăsînd cu degetul mare pe coajă şi mişcând-o în sus). Taie sfecla cuburi, stropeşte-o cu puţin ulei de măsline şi dă-o la cuptor alte 15 minute. Presară peste ea şi frunzele de cimbrişor.
Acum chiar că ai tot ce îţi trebuie ca să asamblezi salata. Pe un platou mai măricel întinde frunzele de salată verde şi apoi adaugă restul ingredientelor unul cîte unul: sfecla fiartă, brânza telemea sfărâmată între degete, alunele şi nucile, boabele de rodie.

La final sărează şi piperează după gust şi stropeşte totul cu ulei de măsline. Să vă fie de bine!

Elena Stanciu, health coach 

Elena Stanciu, health coach

Foto Suflet pentru hrană

Citește și:
Supă de ciuperci: 2 reţete delicioase
Quinoa: două reţete de post sănătoase
Clătite cu chefir - reţetă fără chimicale (şi pentru copii)
Exclusiv Online - 19.12.2018

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.